söndag 18 maj 2014

trädgård

brokbladig lungört humla trädgård

Tog en runda med kameran i trädgården, det börjar bli grönt även hos oss!
Skulle precis fota min brokbladiga lungört när en humla kom och ville vara med på bild.. en snabb rackare som helst inte ville sitta still, men jag fångade den ..suddigt blev det, men ändå :)

Ja det blev en del trädgårdsfix i helgen, vilket härligt väder vi haft!
Ännu ett projekt påbörjat, ser ut som 'hej kom o hjälp mig' därute.. men det blir nog bra till slut!

ektunna fransk dragon trädgård

humla brokbladig lungört

hängalm vår
hängalmen har börjat "blomma" ..man kan äta de gröna "blommorna"/fröna

grå kanin
en till linslus..

vit kanin
..men Moa är inte så intresserad av kameran :)

stenfontän trädgård grillplats
stenfontänen är igång

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna


2 kommentarer:

Marie maräng sa...

Vilken härlig dag vi fick igår!
Hos oss blev det också trädgårdsarbete så man är lite mör i kroppen idag ;)

Härliga bilder från er trädgård... bra gjort att fånga humlan jag försökte med en fjäril med tji fick jag.

Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Marie

Rost och rädisor sa...

Härliga bilder och så fint du fångat humlan på inflygningen. Gillar humlor, trevliga djur.
Anette