fredag 30 augusti 2013

pergola & ny trämöbel



Vi blev med ny trämöbel till grillplatsen i år. Möbeln som stod här förut hamnade under äppelträdet istället.
Jag ville först ha ett långt rejält bord med kryssben, men idén om kryssben gav vi upp ganska fort ...det krävs bättre snickare för det, än oss :P
...så det blev 'vanliga' ben som är rakt upp och ned! Och bänkar till förstås! Mycket nöjd med resultatet!

Här kommer en bildkavalkad från och kring vår pergola och grillplats!

den franska dragonen frodas i ektunnan

vår hemmagjorda stenfontän under hängalmen..

nya trämöbeln, och humle som klättrar uppför pergolan





där bakom, på sidan av pergolan ...byggs det växthus just nu. Några bilder finns på
Instagram

diy fågelbad av betong

kornellen Ivory Halo i blom


Just nu, as we speak, så är det sista rycket med återställningen av vattenskadan i källaren ...städning, och sedan får vi tillbaka våra saker som varit magasinerade. Det blir som att flytta in igen :/
Men ikväll ska vi basta! Ska bli underbart, nu när vi inte kunnat göra det härhemma på hela långa sommaren ..ja sedan maj!

Trevlig helg till er!
Kram ♥♥♥ Hanna

8 kommentarer:

Fossestua sa...

Mye vakkert å hvile øynene på hos deg :). Alltid en glede å se nye innlegg fra deg dukke opp i bloggrollen min :). Ha en fin helg. Klem fra Lise

morkusovic sa...

Moc moc zdravím,
nádherná zahrada, a to sezení, luxus.
Moc se mi to líbí.
Mějte se Zmorkusovic

Villa Björkenäs Backen sa...

Vilken Otroligt härlig och vacker oas ni här där hemma !
Bästa ! Sauna saknar vi ;)
Men det kommer med tiden....visst är det skönt !
Ha en god söndag!
Kram
ps. bordet och bänkarna ser jätte fina ut !
Duktiga är ni

Anna sa...

Vilka otroligt vackra bilder du bjuder på! Så fint ni har det!

Carina sa...

Den grillplatsen skulle jag gott kunna tänka mig!!! Så härlig och så snygg!

Marie maräng sa...

Ojojoj... så fint! Ser verkligen mysigt ut med all grönska!

Där skulle jag gärna slå mig ner med ett trevligt magasin och en god kopp ;)

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Marie

Living by Miriam sa...

Wow vad snygg trämöbel! Nu har jag uppdaterat med länk. Ber om ursäkt att jag inte undersökte bildens källa mer noga. Supervacker trädgård du har :) mvh Miriam

My everyday life sa...

Wow vilket fint ställe. Verkligen mysig uteplats. Första gången här...nu ska jag ta och kika runt i tidigare inlägg.

Kram Nina