lördag 6 april 2013

vår i matrummet



Tack snälla för gratulationerna på min födelsedag, vår bröllopsdag och årsdag  
Jag blev firad med frukost och sång på morgonen. Efter jobbet fick jag gå på skattjakt i skogen, med karta och allt. Sedan blev det nostalgimiddag - korv och makaroner med makens egna speciella "design" :) En mysig dag ♥ Min present visar jag en annan gång, ni som följer mig på Instagram kanske redan sett den ;) 


~ ~ ~


Snön ligger fortfarande djup ute, men här inne är det vår! De flesta av mina överlevande pelargoner står i och vid fönsterna matrummet... inte så kul, det är ett gäng ;) ..men lite roligare nu när de börjat grönska! Drömmer om ett större/bättre växthus där jag kan ha värme på våren och ha sådd och pelargoner därinne...


En bildkavalkad från matrummet....

skafferifönstret, hönsnät istället för glas

jutematta från ikea

älskar min nya duk på bordet! ..grovt linnetyg i metervara, köpt hos Charlotte :)


basilika... ta en nypa direkt till tallriken



pelargon Prins Nikolai, en mårbackapelargon som det blir ljusrosa blommor på

en glimt av ena pelargonhörnan..

två av mina loppade damejeanne flaskor.. fusksyrenkvistar i ena.
Den tredje, lilla flaskan är också från loppis, liksom den antika spegeln bakom.




Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

6 kommentarer:

Lenas trädgård sa...

härliga vårliga bilder! ja, man får göra vår inne medan man väntar!
kram o ha det gott! Lena

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Åh vilken vårkänsla ! Sol och grönska, kan det bli bättre? Kram Victoria

Min-Hus sa...

...everthing looks so nice!!!
Hugs Anja

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt med basilikan i lerkrukan där på bordet. Jag har sått egen nu och man blir så lycklig av denna goda krydda.
Jag önskar mig ett växthus jag med, men vår tomt är för liten tyvärr. Nästa hus kanske

Kram Teres

Anonym sa...

Hej!
Jätteroligt att titta på allt fint du skapar runt omkring dig... Tack för alla vackra bilder!
Du verkar ha koll på dina pelargoner också...vilket jag inte riktigt har själv. Har du några bra tips på hur man bäst kan övervintra dem, så skulle jag bli lycklig:) Skall de alltid klippas ner innan vintern??
Tack på förhand/Malin

Tinibelli sa...

Tack för många fina bilder från ditt hus, med mycket vårkänsla! Härligt!!! Påminner mig dessutom om att det är dags att pyssla om mina övervintrade pelargoner...