tisdag 12 maj 2009

följ med mig

...på en liten bit av kvällsronden i trädgården....
Allt knäppt med mobilen... hann inte tömma kameran före...
Här har jag en del växter som väntar på att bli planterade... Tänkte börja gräva på framsidan ikväll, men det blev inte av... Spaden och skottkärran fick jag fram, sen kom jag inte längre : (

Nedan en bild på plommonträdets blommor... mot garagefönstret.


Ta'daaaa! Växthuset är rest, förhoppningsvis hinner vi få dit glasen imorrn.
Så ska armeringsmattan framför tas bort... och taket vid hundkojan... ett lager lecablock ska nog läggas 'under huset', så att den kommer upp lite... uffffh....mycket kvar!
.

Men vet ni vad !? Min torkvinda har kommit till stan! Nu ligger den på butik Welcome, och väntar :P

Är det någon som vet vad detta är för något???? Är det nån slags bord? Det kanske inte ska stå sådär ens... någon skiva till den finns inte... Hjälp?!

Ni skulle ha sett vad vi vred o vände på bitarna till växthuset innan det blev klart...
Skruvade fast, och fick skruva upp, för det va upp o ner, bak o fram... ojojoj!
Vi får se hur det går med glasen : S
.
Japp, en liten uppdatering om vad som sker här hemma : )
.
Tack alla för era kommentarer!! Och förlåt för att jag inte hinner runt och svara : (
.
Ha d gott!!
Kramar / Hanna

8 kommentarer:

Wee Mary sa...

Hejsan!
Ditt växthus ser riktigt snajsigt ut. Jag har en plastvariant som står på balkongen, inte illa det, vad gör man inte när man har en pytte liten yta ;)

Hoppas att du får en fortsatt bra vecka.
/Marie

Det vita dårhuset sa...

Visst är det roligt med växthus?!
SSka bli roligt att se vad du gör med det ;)

Kram Erika

kardemumma sa...

Vilka härliga projekt du har på G.
Kul att se hur det knakar och växer sedan.
Kramar C

Ida sa...

Så fint du har det :) Hade bra

Maria - Villa Krutbruket sa...

Morn,morn!

Aha, tyckte det var konstigt att den var så mkt dyrare. Där fick jag förklarningen :P
Men man vet aldrig, är ju inte så otroligt att de kan lägga på några hundra..

Ja visst blir det bra, huset! Love it ;) Längtar så, inte så långt kvar tills inflytt *jippieeee*

Nu ska jag ta en kopp te, hörs!
KRAMAR!!

Vero sa...

Fina bilder, som kommer från din mobil.

Härligt det ser ut. Vill också få ett växthus, men det lär dröja...

Ha en fin dag!

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej!!
Jag lade direkt märke till ditt "nya" härliga planteringsbord! Tror du att jag får ""uppdatera" bilden i mitt
Planteringsbord-collage???

Cornelia sa...

Imponerad att ni faktiskt fick ihop växthuset! Vi hade problem med vårt fast vi hade ritning till det :-) Det kommer bli toppen fint!