fredag 13 mars 2009

Jag köpte en...

..leksak till mig själv häromdan !
En griffeltavla : D ..Hittade den när vi sökte efter födelsedagspresenter till dotras kompisar på en leksaksaffär.
-Den här ska jag köpa!! Till mig!!! Utropade jag... .: S
29.50 kostade den... helt överkomligt! Det följde med två lådor med kritor, tillochmed : D
.

L fick skriva lite på den ... Efter att jag hade målat den vit, såklart : D
Den hamnade på tavellisten i köket ... har inte ändrat det andra pyntet där ...trååkigt... Men jag gillar det som står därpå, så då blidde det inga ändringar.
Fast nya hjärtan på tråd skulle jag behöva, de sjunger på sista versen!
.
Så har jag målat den här ramen... som va rosa, med sammetsyta. Dottern ska få tillbaka den till sitt rum.
Glaset till den har pajat, och jag har inte kommit på vad jag ska hitta på med den... Tänkte först att jag skulle göra en griffeltavla av den, men eftersom ytan är så 'ruff' så tror jag att all kritdamm kommer fastna på den...
Vad ska jag hitta på? Spegel... Anslagstavla? Ge mig lite idéer, please : )
.

Och zinksprayen har varit framme igen ; ) Detta i flickrummet.
Sprayade även en kopparbricka, men jag visar den en annan gång.
.

Murgrönekvistar e så tacksamma... det här e samma kvist som jag visade för länge sen!
Sånt gillar jag! Snitt som håller tills man lessnar på dom : D

De här mårbackorna hade jag i dotras fönster ifjol ... Det syns att hon piffat till dom lite själv : D
Ska ta och sätta om dom idag. Den ena ser bra ynklig ut, men hoppas den tar sig!
.

Önskar er alla en Mysig Fredag
Och en Trevlig Helg!!
P & K Hanna

11 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad smart att köpa på en leksaksaffär!! Den var verkligen jättefin. Bra att ha en sådan och skriva upp allting så man inte glömmer när man ska iväg och handla. Det som tar slut osv skriver man upp på tavlan direkt :)

Ha en skön helg!!

Kram Jenny

Maria ( Idekroken ) sa...

Næh.. så nydelig:) Det var kjempesøtt!
Klem Maria fra Idekroken

Hem och Lycka sa...

Vad mycket fina bilder, griffeltavlan var jättesöt. Ett tips som jag såg i Allt i hemmet med ramen är att fästa snöre med häftstift på baksidan, ta några snygga gem och fäst vackra kort eller fotografier så har du en jättebillig och snygg anslagstavla! Skulle vilja ha en själv men har inte plats..

kram

mitt gröna hjärta sa...

Om du vill göra en anslagstavla kan du måla en kartong med speciell magnetfärg och sätta i ramen. Hitta lite roliga/fina magneter och sätt upp snygga inspirerande bilder. Eller rama in ett snyggt tyg eller en tapet!
Ett projekt för helgen kanske... ha det så bra,
Kram Jenny

Martina sa...

Åhh..vad du är flitig Hanna!

Du målar, fixar och står i!
Den där zinksprayen skulle jag behöva...den verkar vara hur bra som helst!

Önskar dig en skön fredag!
Kram Martina

♥ Fyra årstider sa...

Du vad smart..och fint..alltid mysigt här.
Kram Lotta

Hanna sa...

Tack för titten!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Vitt och nött sa...

vilket fynd!! blir ju bra mycket billigare i en leksaksbutik :) å så fint det blev på tavellisten!

va mycket fint du visar! å hoppas pelargonerna tar sig.

ha nu en skön helg!
kram ellen

A Seaside House sa...

Du har en kjempekoselig blogg, med mange fine inspirasjonsbilder! Tusen takk for koselig kommentar påbloggen min:) Ønsker deg en finfin helg:)

Interiörboden sa...

Hej!

Åh, en sån fin griffeltavla :)
Och så billig!

Ha en jätte bra helg.
Kram Sandra

Britt sa...

vilka härliga trädgårdsbilder, nu vill jag ut och gräva! ;-)

Om du vill ha ett tips till din ram så kan du gå in på min blogg och klicka på en av mina etiketter där det står "tavlor". Kanske det kan vara nåt?

Kram Britt