torsdag 12 mars 2009

Grillplatsen mm.

....ja, vår älskade grillplats har jag hittat lite fler kort ifrån....
.
Det här fotot är taget av Maria.
Grillen fick jag i födelsedagspresent... tror det va första året vi bodde här.
Så det året började vi med att göra en stenläggning där... av ölandssten. För att ha nåt att ställa grillen på : )
Sen, med åren har vi byggt på... med pergola, fontän, planteringar runtom, belysning, trallen runt pilen......
I år drömmer jag om att få dit en spot, som lyser upp mot pilen.
Och så tror jag att jag ska ta bort 'väggbiten' bakom den vita sittgruppen, ersätta med armeringsmatta, som humlen o vindruvan får klättra i... Vad tycker ni?





Här syns hela härligheten.... Det ska till o grillas... i somras.. på midsommardagen.
Kortet har min bror knäppt.
.
I dagsläget är grillen helt översnöad! Huvva, tar det aldrig slut?!
.

In the beginning of the trall, haha......
Jag va på jobbet, när maken skulle gräva för trallen... 2006.
Han messade det här kortet till mig. -Nej! den ska inte vara rundad inåt!! utan utåt... fick han till svar : S
Spetsen som pekar mot kameran är där det nu står en liten pil, med ört-tunnan brevid... Så han grävde inte helt förgäves ; )


En lite bättre bild på mitt silverpäron... taget för två år sen. Så nu har den snyggat till sig lite ; )


Och till sist ett jättefint planteringsbord, som jag fotade på Mobackes i Bollnäs.
Skulle kunna tänka mig ett sånt, också.... Ser ni va mycket fina zinkprylar... vill haa : D



Vet ni vad... jag har inte sett Leila än! Har sparat på den karamellen ; ) Ska ta mig en kopp kaffe med nåt gott till, och kolla in gårdagens avsnitt... För det va väl bra, hoppas jag!?


Sen ska jag måla igen... Fyndade en liten griffeltavla igår... på en leksaksaffär! Av alla ställen, hihi.


Måste besöka vår 'kära' tvättstuga oxå : ( Tvättberget kallar! ...mindre roligt..


Ha d gott vänner !
Kramiz Hanna

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna!

Åhh vad fina bilder du visar! Märker att det var länge sedan jag hälsade på... Skulle behöva "hyra" in dig i flera år känns det som med tanke på hur mycket vi kommer måsta ta tag i med början i sommar! Röja bråte har jag inga problem med men sedan när det gäller den kreativa biten och visioner är det lite torka...

Ha det bra!

Kram Cissi

Fröken Eko sa...

Vilken jättefin grillplats! En sån vill jag också ha! Måste visa bilderna till gubben och berätta att en sån ska vi bygga i sommar :)

Häls. F

p.s. hittade hit via rödluvans vita vardag

Erika i Villa Lilja sa...

Oh vad fina bilder. Jag gillar bäst altanen med trädet i mitten, jisses vad läckert. Vi ska bygga altan till våren har funderat på att bygga in en Catalpa på ena hörnan och efter dina bilder blir det definitivt det.
Ha en skön dag/Erika

Maria ( Idekroken ) sa...

Å så fint det var! Nydelig grillplass. Synd det ikke er sommer større deler av året ;)
Skikkelig fint...
Klem

♥Min Eden♥ sa...

Vet du jag skarp-gillar er pergola, ja hela allting! Snygg helhet!

Torunn sa...

Så vakre bilder fra en flott uteplass!
Det snør som tusan her i dag også og jeg holder på å bli gaaaal :-)

Fin dag til deg

Klem Torunn

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja jag har haft rätt ont, kändes när jag gick ut från massören att nånting var mkt bättre för det gick lättare att gå och gjorde inget ont..Tack gode gud!
Just nu målar jag takspont... Har tagit kort på det men har inte hunnit lägga in det ännu :)Många bräder blir det i ett stort hus :)
Ska ni göra ikväll då?
spännnade att få se vad du målat sen... Kram

Anonym sa...

Hej,
jag har kollat runt lite på din blogg, du/ni har en mycket fin trädgård!! Fina planteringar och roliga växter, minikiwi, silverpäron, valnötsträd osv.
Jag blev väldigt förtjust i fontänstenen!

Linneas Hjärtefröjd sa...

åhh! så fina utebilder du visar!! så härlig grillplatsen är!!!
man längtar ihjäl sej på värme nu!!
vi som hade så fint vårväder igår,,,, här vräker snön ner nu.. :( har lagt sej flera cm på ett par timmar (gör o va gbg är de ovanligt!) jaja

kram på dej!
linnea

annashusidingtuna sa...

Ni har en sådan underbar trädgård!!!
Kram Anna

mitt gröna hjärta sa...

Så mysig och fin er grillplats ser ut! Är själv ett stort fan av armeringsnät och klätterväxter. Humle skulle säkert bli kanon, den växer ju snabbt också och man vill ju att det ska blir grönt och lummigt fort... Det får mig längta ännu mer efter sommaren...
Kram Jenny

IKT i min vardag sa...

Åh vilken sommarlängtan jag fick nu! Fin grillplats ni har, härliga bilder!

Linda :)

Ett skönare liv sa...

Hej tjejen :)
du har verkliegn den mest underbara trädgården! åh va ja längtar till sommaren.. man blir ju lycklig när man ser dina bilder... super fint verkligen :) ögongodis !!

:)

kramar

I mitt hjärtehem sa...

Så fin trädgård ni har..en sån grillplats vill jag också ha. Vi har en ganska liten tomt & är inte överrrens om vad vi ska göra med den. Min sambo vill ha bara gräsmatta och jag lummigt.
Tur att det är jag som är föräldraledig hela sommaren & kan ta tag i lite egna projekt :D
kram åsa

Marie//Tekla Maräng sa...

Så härliga och fina bilder.
Vad ni har jobbat med den uteplatsen men så är den snygg också.
Ojoj vad man längtar efter vår när man ser sådana här bilder.
Ha det gott Marie:)

Anne sa...

Vilka fantastiska bilder du visar!
Vad fint att som ni gjort lägga stenplattor runtom hela trädstammen så trädet blir "Inbyggt" i stenläggningen.

Hoppas du tyckte om leilas program, jag missade det i onsdags, så jag måste kolla jag med :)

Nu finns det en första tjuvkik ifrån huset inne hos oss :)
Kram Anne

kardemumma sa...

Vilken underbar trädgård!
Jag förstår att du längtar till sommaren ;)
Kramar C

Anonym sa...

Er uteplats e så underbar! Det där trädet e pricken över i:et! Men det va väl därför ni la uteplasten där :-)
Gillar Leilas program, det här från landet e extra mysigt. Vi lagade hennes fyllda kyckling som hon gjorde i förra programmet, mycket gott!

Idag va vi på trädgårdsmässan i Malmö, blev lite besviken. Blir ett inlägg om det i morron, har inte hunnit idag för vi har varit ute o vårstädat i trädgården o växthuset idag :-D