fredag 27 mars 2009

Dagens meny

Hej på er !!
Idag hade jag TÄNKT att visa lite fynd som jag hittade i garaget (grejerna står fortfarande kvar där...) Det var bara det att maken lyckats få med sig portöppnaren till garaget - till jobbet !? Så jag kommer inte in : (

Så det blev en pytt av lite allt möjligt istället...
Överst ser ni ännu en skylt, den ska få hänga på grinden tror jag...

Leilas nya tidning damp ner i brevlådan häromdan... Ger ett litet smakprov av den ; )
Lika färgglad o mysig som hennes tv-program.
Men jag hade skyhöga förväntningar på denna tidning, så jag blev lite missnöjd : S
Hade velat ha lite mer fina bilder...




Instruktioner till dom populära vimplarna ; )
Bilderna är klickbara.

Igår va jag och sonen på stan... Lyckades gå in på loppis en snabbis... hittade mycket fint jag ville handla där : D
Men inte sonen... Han ville HEM!!!
Så det enda jag lyckades få med mig va den här smörbyttan. 10 riksdaler kostade den : D
Idag ringde jag dit, och la undan en tvättkorg som jag såg ... måste bara ha den! 50.- och stor 'som ett hus'. Visar bilder nån gång ...
.




I helgen ska vi grilla!! Har jag bestämt... Vi ska trotsa vintern! Hatar snö!!
.
Jag har ju inte visat några trädgårdsbilder på ett tag... kanske ingen har saknat dom heller... men jag fick lust o visa lite favoriter i repris :D Alla från grillplatsen...
.
Grillen på bilden kan vi tyvärr inte använda denna helg... För mycket snö!
Utan det blir den lilla röda klotgrillen vi har... MmmmMmm vad det kurrar i grilltarmen, Haha!!






Nu vill jag önska alla en trevlig helg!
Tack för att ni besöker mig : )

Största kramen / Hanna

14 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Hanna!
Vilken söt smörbytta du hittade.

Härliga bilder på er grillplats, se ju jättemysigt ut:)
Vad jag längtar till varmare tider nu..

Ha en trevlig helg,
kram Jenny

Martina sa...

Åhh vilken mysig uteplats :) Verkligen jättefin!
Jag hoppas ni trotsar vintern nu så den här snön försvinner någon gång hehe.
MVH Martina

Maria sa...

Vad fin lilltoan blev med lite vit färg! Ser lite "luftigare" ut.

Mmm, önskar jag hade en klotgrill på balkongen ;) Idag vräker snön ned här...usch.
Trevlig helg till dig o familjen.
Kram!

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Smörbytta är nåt jag också letar efter!
Men vilken fantastisk trädgård ni har!! Är det en Klematis - Summer Snow på sista bilden?
Dina bilder får mig att längta till sommaren!! :)
Kram Jeanette

Anonym sa...

Åh jag dånar vilken underbar uteplats du visar!! Nu längtar jag ännu mer efter våren...

Ha det bäst!
Kramen

Torunn sa...

God helg til deg også og lykke til med grillmaten .-)
Her snør vi ned, så jeg tror det blir gryta på kjøkkenet for vår del!
Har vært på kiosken og spurt etter Leilas i dag, men bladet har desverre ikke kommet til Norge....buhu!

Klem

♥ Fyra årstider sa...

Hanna..du har så fint!! och jag säger som du blev lite besviken..vill bara ha MER!!
Kram Lotta

Compact Garden sa...

Jag är på besök hos dottern som pluggar..naturligtvis så var det nödvändigt med ett loppis besök så nu får jag skylla mej själv när jag ska kånka kassar och 3 tågbyten innan jag är hemma i Göteborg igen:D hrm man kan ju tycka att det ska gå att bara följa med :D. Hoppas att det blir bra med grillningen,det är väl fasiken att det inte kan släppa snart och våras lite.. Ha en riktigt skön helg/Anne

Anonym sa...

Vilket uterum; det var otroligt VACKERT!!! Så mysigt...
Sådär vill jag också ha det!!! (AVIS)
Klart ni ska grilla...skit i vintern bara. SkOTTA!!!
Ha en härlig dag (i solen..?)!!!

http://rosalucia.bloggagratis.se

carina sa...

Hejsan!
Var på jakt efter Leila tidningen igår, men lyckades inte hitta någon...får väl uppsöka pressbyrånpå stan...där finns ju mängder med tidningar.
Vilken härlig uteplats ni har....längtar nästan ihjäl mig till vår och sommar.
När man tittar ut idag så tror man inte att det är sant...snöyra.
Får väl ändå önska lycka till med er grillning.
Snygg smörbytta föresten.
Trevlig helg o kram/Carina i Lilla vrån

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hej!
Jag har provat att maila dig igen!!
Hoppa det funkar!
Kram Jeanette

annashusidingtuna sa...

Ååååå er trädgård är ju bara helt enkelt underbar!!!
Kram anna

Piitis sa...

Heippa Hanna!
Teillä on mahtava piha!!
Meillä on satanut kokopäivän lunta:(
Odotan kesää malttamattomana.
Mukavaa viikonloppua!!
Terkuin Piitis

Cornelia sa...

Vilken söt liten smörbytta! Jag gjorde oxå lite loppisfynd i helgen, va egentligen på jakt efter kläder till en rockfest, men fick med mig en brick o några skålar ist ;-)

Tråkigt att Leilas tidning inte riktigt uppfyllde dina förväntningar, dröjer nog ett tag tills jag får min tidning, får se vad jag tycker då :-)